PANTAI TANJUNG JARA, KUALA ABANG, DUNGUN, TERENGGANU

Selain terkenal dengan Tanjung Jara Resort dikalangan rakyat Malaysia dengan status hotel bertaraf 4/5 bintang, Pantai Tanjung Jara adalah lebih popular dikalangan penduduk tempatan.

Pantainya yang mempunya batuan semulajadi ini menjadi daya penarik pengunjung untuk melakukan aktiviti snorkling dan memancing. Pantainya yang berpasir luas dan air laut yang bersih menjadikan pantai ini sesuai untuk membawa keluarga berkelah dan mandi-manda.

Untuk ke Pantai Tanjung Jara, pengunjung tidak boleh melalui Tanjung Jara Resort tetapi perlu melalui jalan sebelah pantai melalui Klinik Pergigian Dan Klinik Kesihatan Kuala Abang. Lokasinya berada dikawasan Perkuburan Islam Kuala Abang.

Pantai Tanjung Jara ini juga antara tempat tumpuan fotographer jika berkunjung ke Dungun.

LOKASI PANTAI PANTAI TANJUNG JARA, KUALA ABANG, DUNGUN, TERENGGANU

KOORDINAT UNTUK GPS: 4.8152148,103.4233081

GOOGLE MAP: GET DIRECTION

STREET VIEW


GALERI



1 Response to "PANTAI TANJUNG JARA, KUALA ABANG, DUNGUN, TERENGGANU"

  1. Salaam. Semakin banyak sampah sarap yang bertaburan di tepi pantai Teluk Bidara yang bersebelahan Tanjung Jara. Pengunjung rata-ratanya tidak cakna dengan kebersihan. Tukang sapu sampah yang seorang itu tidak menang tangan. Saya berharap agar pihak MPD akan dapat turun padang dengan lebih kerap untuk memantau kebersihan pantai. Saya juga mengesyorkan agar program pembersihan pantai terutamanya Teluk Bidara yang indah ini dapat dijalankan dengan lebih kerap.

    ReplyDelete